dimecres, 29 d’octubre del 2014

Restaurant Topik (Eixample, Barcelona) (III)

I a continuació, la tercera entrada al blog corresponent a la tercera visita al Tòpik en molt poc temps. Com més hi anem i tastem plats diferents, més en volem. I si una vegada el dinar és satisfactori, la següent ho és encara més. Queda justificada la reedició de les nostres particulars escapades a aquest restaurant de l'eixample barceloní.

De nou vam fer un menú del dia. En aquesta ocasió, van caure els següents plats:

Primers:

- Tàrtar de salmó amb poma i iogurt. La imatge ja ho diu tot: una combinació ben armoniosa del peix amb la mica d'acidesa de la poma i el contrapunt cremós del iogurt i la personalitat de la ruca per sobre. Molt bon plat per obrir la gana.



- Amanida de favetes, pernil i verdures. També molt bona, sobretot gràcies a les favetes, que a la meva dona li van agradar especialment, cuites en el seu punt just.



Segons:

- Guisat tailandès de bacallà, coco i verdures amb arròs basmati. Potser, ara per ara, és el plat del Tòpik que més m'ha sorprès i que més m'ha convençut. Em va semblar que tenia un ensamblatge perfecte i el bacallà el vaig trobar molt ben integrat tant amb les verdures com amb la salseta per sucar-hi pa. Els gustos de cada ingredient hi eren presents, cap s'imposava per sobre de l'altre. Va ser el plat del dia, per a mi.





- Pollastre de corral al romaní. Bon producte, generós, saborós.



Postres:

- Coulant de xocolata amb gelat de vainilla. La meva dona ja era coneixedora de les bondats d'aquestes postres i, per tant, va repetir-les.



- I jo vaig voler culminar amb la selecció de formatges, també una aposta segura.



El menú surt per uns raonables 14 euros (amb copa de vi inclosa) més els suplements, que són els que fan incrementar fins els gairebé 18 euros el compte final per cap, en especial els cafès.


Fins aquí la tercera incursió a la cuina del Tòpik. Mentre escric aquestes línies ja n'hi ha hagut una quarta, que deixarem per a una altra entrada... Aviam si aquesta propera temporada tasto el menú de tapes i arròs, que també promet...

(Data del dinar: divendres, 20 de juny de 2014)


2 comentaris:

  1. Jo a la que algun migdia estic per la zona (pocs malauradament), vaig allà si o si... I sempre surto pensant... "ostres que bé he dinat!!".

    Segurament deu coincidir la carta astral de que lo que allà ofereixen, coincideix amb el meu ventall de gustos... Però sorpreses com els bacallà que comentes i que a més són originals... O les cocotxes que demano si o si... et fan sortir feliç...

    Salut!!

    ResponElimina
  2. Jo també sempre surto d'allà molt satisfet perquè justament l'estil de cuina encaixa ben bé amb el que busco quan dino fora: producte, tècnica, originalitat... i tot plegat a preus raonables.
    Per cert, m'anoto les cocotxes, que encara no n'he tingut el plaer.

    Salut!

    ResponElimina